۱۳۹۶ آذر ۵, یکشنبه

بهترین نرم افزار حسابداری چیست؟



بهترین نرم افزار حسابداری چیست؟
سازمانها برای مدیریت امور مالی و حسابداری خود به نرم افزار حسابداری نیازمندند. نرم افزار حسابداری میتواند در سطوح خرد و کوچک، متوسط و بزرگ دسته بندی شود. بنا به دسته ای که نرم افزار تولید شده است این برنامه میتواند به صورت integrated و یکپارچه و یا موژولار تولید شود. هر کدام از این نوع برنامه ها برای شرکت و سازمانی مناسب میباشد. سیستم ماژولار بیشتر مناسب سازمانهایی است که واحدهای درگیر امور مالی مانند حسابداری، فروش، خرید، انبارداری، صندوقدار، مامور خرید و ... به صورت کاملا جدا و واحدهای جدا از هم فعالیت مینمایند. سیستم یکپارچه که برای شرکتهای زیادی مناسب است بیشتر برای فعالیتهایی بکار میرود که به صورت یکپارچه با هم فعالیت مینمایند و تمامی امکانات برنامه در یک ماژول وجود دارد.
یک نرم افزار خوب به عوامل و پارامترهای گوناگونی بستگی دارد که در اینجا به بعضی از این موارد اشاره خواهد شد:
پشتیبانی مناسب: خدمات پس از فروش مناسب که شامل آموزش و رفع مشکل کاربران هنگام کار با نرم افزار حسابداری است یکی از عوامل اصلی کاربران در انتخاب برنامه و یا خروج از برنامه فعلی شان میباشد. کاربران تمایل دارند هنگام برخوردن به مشکل در برنامه، پرسنل پشتیبانی شرکت نرم افزاری بتواند در کمترین زمان ممکن مشکل آنها را رفع نماید و از روشهای مختلف تلفنی، آنلاین و یا حضوری به رفع اشکال آنها بپردازند.
امکانات: یکی از عوامل مهم در انتخاب نرم افزار حسابداری امکانات نرم افزار میباشد. نرم افزار حسابداری باید بتواند به رفع نیازهای حسابداری، فروش، بازرگانی و ... کاربر پرداخته و امور دستی کاربر را به صورت مکانیزه در آورد. کاربران به طور معمول قبل از خرید نرم افزار حسابداری برای اطمینان از برآورده شدن امکاناتشان به مشاهده دموی برنامه شرکت نرم افزاری میپردازند. معمولا شرکتهای بزرگ نیاز به سفارشی سازی برنامه به صورت اختصاصی دارند و با پکیجهای آماده بازار مشکل آنها حل نخواهد شد. گرافیک و واسط کاربری برنامه نیز بر روی تصمیم کاربران موثر است و کاربران با واسط کاربری ساده و دوستانه و با گرافیک قوی، رابطه بهتری برقرار مینمایند.
گزارشات: گزارشات نرم افزار حسابداری یکی از ابزار کنترلی قوی برای مدیران میباشد. با استفاده از گزارشات مدیران به کنترل و بررسی امور مرتبط مالی میپردازند و امور تسویه، سفارش، فروش و ... را به دقت در نظر میگیرند.
برند: برند یک نرم افزار حسابداری یکی از عوامل مهم در انتخاب نرم افزار حسابداری میباشد. کاربران تمایل دارند برنامه ای را خریداری نمایند که از شهرت برخوردار بوده و در بازار نرم افزار معروف باشد.
توصیه همکاران: توصیه همکاران یا Word of Mouth یکی از پارامترهای بسیار تاثیرگذار در انتخاب نرم افزار حسابداری میباشد. کاربران معمولا به توصیه همکاران خود اهیمت فراوانی داده و از آن به عنوان یک تجربه کاری استفاده مینمایند.
دسترسی به نمایندگیهای فروش و خدمات پس از فروش: اگرچه امروزه با دسترسی اکثریت به اینترنت میتوان به صورت آنلاین کارهای دموی نرم افزار و پشتیبانی آن را انجام داد ولی با این حال نمیتوان از تاثیر فوق العاده جلسات حضوری دمو و پشتیبانی در محل کاربران غافل شد. مشتریان تمایل دارند از جایی نرم افزار را خریداری نمایند که از نظر فیزیکی به آن دسترسی داشته و پرسنل شرکت در صورت لزوم بتواند به صورت حضوری به محل مراجعه نموده و به رفع اشکال مشتری بپردازد. همپنین تاثیر جلسات حضوری نمایش برنامه قبل از خرید، در قصد خرید نرم افزار توسط کاربر بسیار زیاد است. به همین دلیل شرکتهای نرم افزاری تمایل به توسعه شبکه فروش خود از طریق اعطای نمایندگی و یا دفاتر شعبه فروش دارند.
قیمت: بسته به سطح مخاطب بازار قیمت نرم افزار نیز در قصد خرید برنامه توسط مشتریان موثر است. به طور معمول مشتریان سطح خرد و کوچک بازار به عامل قیمت بسیار توجه مینمایند و مشتریان بزرگ به این عامل نسبت به سایر عوامل نوجه کمتری دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر