نرم افزار های مالی شایگان سیستم چه کمکی به فعالیت کسب و کار می
کنند؟
نرم افزار های مالی شایگان سیستم چه کمکی به فعالیت کسب و
کار می کنند؟
هر نرم افزار مالی یک نرم افزار ویژه
است که تمام فعالیتهای مالی یک کسبوکار را مطابق با استانداردهای آن کسبوکار
ذخیره و مدیریت میکند.
از امکانات ضروری یک نرم افزار مالی حسابداری و انبارداری است. یکی از راهها
برای ورود و خروج هزینهها در نرم افزار مالی برگه دریافت و
پرداخت وجه است. در این برگه اطلاعات اولیه مانند شماره برگه، شماره مشتری، نام
مشتری، تاریخ برگه، قابل ثبت هستند، بعد از وارد کردن اطلاعات ابتدایی مبلغ برگه و
همچنین نوع پرداخت که یکی از حالات نقدی، چک دریافتنی و یا پرداختنی، کارت اعتباری
و... است را وارد کنید. نرم افزار مالی این امکان را برای
کاربر فراهم آورده است که در صورت لزوم نوع پرداخت مد نظر خود را نیز به این لیست
اضافه کند. با انتخاب چک دریافتنی و یا پرداختنی به صورت اتوماتیک برگه وضعیت چک
برای ثبت اطلاعات مربوط به چک که شامل پرداخت کننده، نام پرداخت کننده، شماره چک،
تاریخ سررسید، شرح چک، کد نماینده، نام نماینده، نام شعبه، نام بانک، شماره حساب
جاری، تعیین وضعیت چک (باطل شده، انتقالی، تضمینی، سفید، پاس نشده، در جریان، پاس
شده، برگشتی و نقدی)، دریافت کننده، نام دریافت کننده و... است، باز میشود.
اصلاح مقدماتی از امکانات کاربردی نرم افزار مالی است که با استفاده از این امکان تمامی
عملیات حسابداری و ارتباطات آنها قابل کنترل است. در واقع اگر بخشی از یک عملیات
حسابداری ثبت نشده باشد و یا دارای اشکال باشد در این بخش قابل کنترل است و به
کاربر نوع خطا نشان داده میشود. در هنگام پایان دوره مالی برای بستن حسابها
ابتدا باید از درستی عملیات حسابداری اطمینان داشته باشید تا انتقال به دوره مالی
جدید به درستی صورت پذیرد. اطلاعاتی که در بخش اصلاح مقدماتی قابل اصلاح هستند به
شرح زیر میباشند: کنترل
حسابها، کنترل اقلام موجودی، کنترل اسناد حسابداری، کنترل فاکتورها، کنترل اسناد دریافت و پرداخت، کنترل چکها، کنترل چارت کالاها، کنترل
هزینههای ثابت، سریالها، کنترل شماره چکهای تکراری، کنترل
ترتیب، کنترل چارت حسابها، کنترل تفصیلی واحد، کنترل
ردیف سند دریافت و پرداخت، کنترل ردیف فاکتور، کنترل ردیف سند، اصلاح
فایلها با مدیریت، که با انتخاب هر تب میتوان نوع خطا موجود را مشاهده کرد و
اقدامات لازم برای برطرف کردن آن را انجام داد.
در پایان دوره مالی علاوه بر بررسی حسابها و اقلام موجودی و تمامی
موارد گفته شده بالا، انبارگردانی نیز ضروری است که در انبارگردانی مغایرتهای
موجودی کالاهای موجود در انبار و موجودی سیستم نرم افزار مالی مورد بررسی قرار میگیرد.
هر نرم
افزار مالی باید دارای گزارشهای
قوی باشد. در نرم افزار
مالی شایگان سیستم
گزارشهای متنوعی در اختیار کاربر قرار دارد که از کاربردیترین این گزارشها میتوان
به گزارش صورتحساب مشتری، حساب در یک نگاه و شرکت در یک نگاه اشاره کرد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر